zondag 27 februari 2011

Gedichtjee

Een gekke naam
Ergens in een lief klein huisje
zit een meisje voor het raam
ze heet Tuttebollekakkie
dat is best een rare naam
ze had heel graag Els geheten
Joke, Marjolein of Pop
maar toen Tutje werd geboren
waren alle namen op
Als de mensen om haar lachen
slikt ze flink haar tranen in
en dan denkt ze - wacht maar - later
láter word ik koningin
want wanneer je koningin bent
geeft je naam tenslotte niks
dan is Tuttebollekakkie
net zo mooi als Beatrix!

-Schrijver?! Geen idee. Weet jij het reageer even.

2 opmerkingen:

  1. Dit gedichtje heeft járen geleden in het kinderblad de BOBO gestaan. Ik vond het zo mooi, dat ik het uit mijn hoofd geleerd heb. Nu kennen mijn kinderen en mijn hele familie dit versje en we zeggen het nog steeds met regelmaat op.Maar de naam van de schrijfster???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het antwoord is Marianne Busser en Ron Schröder :-)

    BeantwoordenVerwijderen